معرفی تشویقی سگ برای تازه واردها!

بازدید: 3,143 بازدید
تشویقی سگ - معرفی تشویقی سگ برای تازه واردها!

 اهمیت تشویقی سگ…!

اگه به تازگی صاحب یک سگ دوست داشتنی و بازیگوش شدید، نگران نباشید قراره کلی اطلاعات خوب باهم یاد بگیریم. حالا میتونید سگتون رو بغل کنید، یه لیوان چایی بریزید و با ما تا آخر این مطلب همراه بشید. به آخر این مقاله که برسید، راهکارهای زیادی رو برای مراقبت از سگتون یاد میگیرید. برو بریم!

به نظر شما توی این کره ی خاکی چی بهتر از خوردن میتونه باشه؟ فکر کنید بهتون قول یک همبرگر خوشمزه، با دورچین سیب زمینی و سالاد با یک عالمه سبزیجات تازه رو بدم. تازه از همبرگرتون پنیر چدار در حال ریزش باشه و تازگی نونش خوشمزگیش رو چند برابر کنه. فکر کنم الان دقیقا متوجه منظورم شدید. حالا بیاید سگ های شکموی دوست داشتنیمون رو تصور کنیم.

اونها تمایل زیادی به خوردن دارند. به همین دلیل خوراکی هایی با عنوان تشویقی سگ ، پا به دنیای خوراکی های خوشمزه ی سگ ها گذاشتند. این خوراکی ها کاربردهای متفاوتی دارن و اونقدر مفید واقع شدند که باعث شد به یک عضو جدانشدنی برای همه ی حیوانات خانگی مثل سگ و گربه تبدیل بشن.

خوب این خوراکی های خوشمزه انواع متنوعی دارن و برای سگ و گربه ها موجوده. شمایی که جدیدا صاحب سگ شدین، می تونید با دادن تشویقی هم سگتون رو تربیت کنید و هم اینکه یک سری از ویتامین ها و املاح معدنی که بدن سگ ها بهش نیاز داره رو در اختیارشون قرار بدید. اما خوب به این سادگی هم که فکر میکنید نیست. گاهی حیوانات بد قلق میشن و حتی تشویقی هم آرومشون نمیکنه. اما ما واسه همین اینجائیم. همه ی تکنیک ها رو بهتون یاد میدیم.

تشویقی سگ - معرفی تشویقی سگ برای تازه واردها!

نحوه ی تربیت سگ با تشویقی

در قسمت قبل یه اشاره ای به تربیت کردن سگ با تشویقی کردیم اما این موضوع اونقدر مهمه که میخوایم راجبش حرف بزنیم. نه اونقدر مفصل که خسته بشید و نه اونقدر کوتاه که متوجه اصل موضوع نشید. قضیه چیه؟

قضیه از این قراره که سگ شما با دیدن تشویقی هوش از سرش میپره و میخواد هرجور شده اون خوراکی خوشمزه رو به دست بیاره. خوب الان وقتشه که از این موقعیت استفاده کنید و بهش رفتارهای متفاوت یاد بدید. مثلا اینکه الان بشیننن، بخوابن، بروند و هر موردی که احساس میکنید باید یاد بگیره.

تربیت سگ بهتره در سنین پایین انجام بشه وگرنه بعد از بزرگ شدنش طبیعتا تربیت پذیری کمتری رو داره. اما خوب این دلیل نمیشه که نتونید سگ رو در سنین بالاتر هم تربیت کنید. کلا شما کافیه مهارت تربیت کردن سگ رو کسب کنید و از تجهیزاتی که در اختیارتونه مثل تشویقی سگ به درستی استفاده کنید. حالا وقتی که پذیرفتین تشویقی سگ چقدر تجهیز مفید و موثریه، نوبت به این میرسه که تشویقی سگ رو از کجا تهیه کنیم؟

تشویقی سگ رو از کجا تهیه کنیم؟

برای ” تهیه ی تشویقی سگ ” از شما چند سوال میپرسم و نسبت به اون پاسختون رو میدم. آیا شما وقت آماده سازی تشویقی سگ در منزل رو دارید؟ اگه شاغل هستید چه میزان زمان برای کارهای متفرقه دارید؟ از لحاظ مالی در چه سطحی هستید؟ می تونید تشویقی سگ رو از فروشگاه بخرید؟

بعد از اینکه پاسخ این سوالات رو دادید وقت این میرسه که جوابشون رو بگیرید.

1. افراد شاغل و کسانی که زمان آماده سازی تشویقی برای سگ در منزل رو ندارند:

خوب اصلا نگران نباشید چرا که آماده کردن تشویقی سگ در منزل به اندازه ی تشویقی های آماده خوشمزه و لذیذ نیست. مثلا شما خوردن یک همبرگر خونگی رو ترجیح میدید یا یک همبرگر در یکی از بهترین فودکورت های شهر؟

اگه زمان کافی ندارید، با خریدن چند مدل تشویقی می تونید سگتون رو تربیت کنید و بهش منبع اصلی ویتامین و مواد معدنی رو بدید. تشویقی های متفاوتی وجود داره که میتونه سگ شما رو راضی نگه داره. انتخابش رو به سگتون بسپرید.چطوره؟

2. و اما افراد فعال که زمان کافی برای آماده سازی تشویقی در منزل رو دارند:

اولا که ما دستورالعمل های ساده ای رو بهتون یاد میدیم که میتونید خیلی فوری تشویقی خوشمزه ای برای سگتون آماده کنید. در ثانی اگه دست پخت خوبی داشته باشید خوش به حال سگتون چونکه قراره با تشویقی های خیلی خوشمزه ای مواجه بشه و خوردنشون رو تجربه کنه. پس دفتر آشپزیتون رو بیارید که در ادامه چندتا از دستور پخت های تشویقی سگ رو بهتون با جزئیات آموزش میدیم.

تشویقی سگ - معرفی تشویقی سگ برای تازه واردها!

فروشگاه های معتبر برای خرید تشویقی سگ

اگه جزو افرادی هستید که میخواید تشویقی آماده برای سگتون بخرید قبل از هرچیزی باید بهتون بگیم که در مورد تشویقی سگ نباید اصالت محصولات رو نادیده بگیرید. پس برای دوست وفادار و بامزتون از فروشگاه های معتبر خرید کنید. چند نمونه از این فروشگاه ها رو بهتون معرفی میکنیم. شما جون بخواید!

لیست فروشگاه های آنلاین به همراه شماره تماس:

  • پت شاپ پتیشا تهران، اتوبان بابایی، شهرک البرز، برج 18 – 02177062875
  • پت شاپ کاپ پت تهران، نیاوران، بوکان، خیابان مرجان، مرکز خرید البرز،طبقه همکف، پلاک 6 – 02122759135
  • پت شاپ پاسارگاد تهران، سعادت آباد، خیابان صرافهای جنوبی، نبش خیابان 29 شرقی،جنب بانک دی – 02188685856
  • پت شاپ ونک تهران، خیابان ونک، جنب برج همراه اول، مرکز خرید آیینه ونک، طبقه همکف، واحد 13 و 14 – 02188775946
  • پت شاپ باران پت تهران، خیابان ظفر، خیابان فرید افشار – 02188068887
  • پت شاپ پت مگ تهران، خیابان مجیدیه جنوبی، پلاک 244 – 02122538032

بهتون پیشنهاد میکنیم که به جای رفتن به فروشگاه های حضوری از فروسگاه های آنلاین خرید کنید تا هم وقت و هزینه ی کمتری صرف کنید و هم اینکه محصولات متوع تری رو ببینید. لینک خرید تشویقی سگ رو اینجا براتون قرار میدیم که به راحتی بتونید خرید کنید. راستی هرازگاهی هم برای تنوع میتونید خودتون تشویقی برای سگتون آماده کنید.

تشویقی سگ - معرفی تشویقی سگ برای تازه واردها!

آماده سازی تشویقی سگ در منزل

قولی که به شما دادیم رو یادمونه. قراره بهتون بگیم که آماده سازی تشویقی سگ در منزل چه مراحلی داره و باید به چه نکاتی توجه کنید. به صورت کلی این کار پردردسر نیست. فقط به زمان و حوصله نیاز داره. یادتون نره که برای آماده سازی تشویقی سگ در منزل بهترین راهکار مشورت با دامپزشک میتونه باشه.

دامپزشک های عزیز علم بسیار زیادی در این زمینه دارن و میتونن بهتون کمک کنن. پس ما فرض میکنیم با دامپزشک مشورت کردید و با تایید ایشون قصد آماده سازی تشویقی سگ در منزل رودارید. چه بهتر که دستورالعمل ها و مواد اولیه ی تشویقی رو هم بررسی کنید که ضرری برای سگتون نداشته باشه و بعد این کار رو انجام بدید.

چند دستورالعمل فوری و ساده تشویقی سگ

1. آماده سازی کوکی خوشمزه

یکی از بهترین تشویقی هایی که میتونید برای سگتون آماده کنید کوکی خوشمزست .برای آماده کردن کوکی موادی که در ادامه میگیم رو خریداری کنید و بعد نسبت به مراحلی که گفته میشه پیش برید.

لیست خرید:

  • آرد جو ذرت یا گندم دو لیوان
  • نصف پیمانه پودر شیر کم چرب
  • یک عدد تخم مرغ
  • ۱ قاشق چای خوری پودر سیر
  • تکه های کوچک از گوشت قرمز یا گوشت مرغ
  • قبل از هر چیزی تخم‌مرغ زده شده رو با چاشنی ها، گوشت و آرد مخلوط کنید تا خمیر سفت و یکدستی بدست بیاد.
  • بعد از اینکه خمیر آماده شد به شکل استوانه خمیر رو تا کنید و روی تمام سطح اون رو با آرد بپوشونید.
  • در قسمت بعدی با استفاده از قالب خمیر رو به شکل‌های مختلف در بیارید و روی کاغذ روغنی که روی سینی فر قرار داره به مدت ۳۰ دقیقه در فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار بدید.

بعد از اینکه کوکی ها آماده شد اونها رو در یک ظرف در بسته نگه دارید و در بازه‌های زمانی که نیازه به سگتون بدید.

2. درست کردن پاستیل به عنوان تشویقی سگ

یکی دیگه از تشویقی هایی که میتونید در منزل برای سگتون آماده کنید پاستیل به شمار میاد. برای آماده سازی پاستیل نیاز دارید که:

  • پای مرغ رو درون قابلمه بریزید و بپزید.
  • بعد از پخته شدن استخوان‌ها رو از گوشت جدا کنید.
  • گوشتهای پای مرغ رو ۱۰ دقیقه داخل آب پای مرغ پخته شده قرار بدید تا غلیظ تر بشه.
  • مواد بدست اومده رو دو ساعت در یخچال بگذارید.
  • بعد از این مرحیه پاستیل تشویقی سگ آمادست.

3. توپک های سبزیجات

شما میتونید سبزیجات متفاوتی رو بپزید و با دستورالعملی که میگیم به تشویقی سگ تبدیلش کنید.

برای آماده سازی این تشویقی به موارد زیر نیاز دارید:

  • آب گوشت یا آب مرغ به اندازه یک پیمانه
  • روغن گیاهی نصف فنجان
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • آرد گندم نصف پیمانه
  • سبزیجات مناسب دو پیمانه
  • گوشت مرغ یا گوسفند
  • گوشت رو درون ماهیتابه تفت بدید.
  • بعد از اون سبزیجات رو بپذیرد یا بخارپز کنید و تمامی این موارد رو با هم ترکیب کنید تا یک خمیر یکدست و چسبناک به دست بیاد.
  • خمیر آماده شده رو داخل سینی فر قرار بدید و با استفاده از قالب به همان شکلی که میخواید درشون بیارید.
  • در مرحله ی آخر سینی رو به مدت ۳۰ دقیقه داخل فر که با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد رسیده قرار بدید.

تشویقی سگ - معرفی تشویقی سگ برای تازه واردها!

سبزیجات مجاز برای آماده سازی تشویقی سگ

برای آماده سازی تشویقی که در قسمت آخر به اون پرداختیم می تونید از انواع سبزیجات و میوه هایی که در ادامه بهش اشاره میکنیم استفاده کنید. تمامی این سبزیجات و میوه ها میتونن به تنهایی هم تشویقی سگ خوبی به شمار بیان.

سیب

سیب ها سرشار از مواد مغذی و فیبر هستن، به همین دلیل انتخاب های عالی هستن. فقط مطمئن بشید که یک وقت دانه یا هسته سیب به خورد سگ شما نره، چون باعث معده درد شدید میشه.

نخود سبز

نخود سبز منجمد یا تازه انتخاب های خوبی هستن و بیشتر سگ ها آن رو دوست دارن. به سگ خود نخود سبز رو به عنوان غذای تشویقی بدید یا حتی مقداری از اون رو در کاسه اونها قرار بدید. به همین راحتی!

هویج

هویج سرشار از بتاکاروتن و سایر ویتامین‌هاست، تقریباً در هر آشپزخونه ای، هویجای نارنجی چشمک می زنن. هویج رو به اندازه مناسب  برش بدید و از اونها به عنوان یک تشویقی سگ سالم استفاده کنید.

لوبیا سبز

سگ ها هم می تونن لوبیا سبز بخورن! فقط مطمئن بشید که لوبیا سبز پخته شده باشه و به اون چاشنی اضافه نشده باشه.

کلم بروکلی

سبزیجات فواید سلامتی شناخته شده ای دارن و کلم بروکلی انتخاب خوبی برای توله هاست. با خیال راحت به اونها چند تکه کوچک بدید. اونها می تونن خام، بو داده یا بخارپز باشن، فقط لطفا توجه کنید که بدون ادویه و بدون مزه باشه.

کدو حلوایی پخته شده

کدوهای پخته شده خوراکی های طبیعی عالی برای سگ ها هستن! و از اونجایی که انواع مختلفی از کدو حلوایی وجود داره که از قضا برای سگ ها بی خطره ، این یک گزینه خوب در تمام طول ساله

بلوبری

مانند توت فرنگی، بلوبری نیز یک خوراکی عالی، سالم و آسان برای به اشتراک گذاشتن با توله سگ هست! اما در دادن میوه های شرین مثل بلوبری به سگ زیاده روی نکنید.

تشویقی سگ - معرفی تشویقی سگ برای تازه واردها!

نبایدهای آماده سازی تشویقی سگ در منزل

  • تمامی مواردی که گفته شد جزو تشویقی های مناسب به شمار میان. اما تا قبل از مشورت با دامپزشک به سگ خانگیتون از مواد غذایی موجود در منزل ندید. حتما در این باره با دامپزشک مشورت کنید.
  • هر کدوم از تشویقی های گفته شده ممکنه بنا به هر دلیلی برای سگتون مضر باشه. پس به صورت خودسر و بدون نظر دامپزشک اقدام به دادن این تشویقی ها نکنید.
  • شما میتونید انواع سبزیجات گفته شده رو بپزید، توپک های مشخصی از اونها درست کنید و درون فر قرار بدید تا خشک بشن و در اختیار سگتون بگذارید. حتی میتونید از ترکیب کردن سبزیجات با هم طمع های خوبی رو ایجاد کنید.
  • زمانی که غذاهای جدید رو برای سگ خود امتحان می کنید، بهتره با وعده های کم شروع کنید و ببینید دستگاه گوارش سگ شما چگونه واکنشی نشان میده. این موضوع خیلی مهمه پس فراموشش نکنید.
  • همچنین گاهی تعدادی غذا در آشپزخانه شما وجود داره که مصرف اونها برای سگ ها خطرناکه. پس هر غذایی رو به سگتون ندهید.
  • به صورت کلی بهترین نوع تشویقی، تشویقی های اورجینال و با کیفیت موجود در فروشگاه های آنلاین محصولات پت به شمار میاد.
  • دادن بیش از حد تشویقی به سگ باعث اضافه وزن و چاقی میشه. در این موضوع زیاده روی نکنید.

تشویقی سگ - معرفی تشویقی سگ برای تازه واردها!

ساعات طلایی دادن تشویقی به سگ

برای اینکه سگتون واکنش خوبی به تشویقی داشته باشه، باید بتونید ساعات طلایی برای دادن تشویقی رو بشناسید. ساعاتی برای دادن تشویقی به سگ میتونه خوب باشه که در ادامه بهش اشاره میکنیم:

1. سگ شما بیش از حد سیر نباشه:

اگه سگتون بیش از حد سیر باشه هیچ واکنشی به تشویقی نشون نمیده و شما نمیتونید برای تربیت کردنش از تشویقی استفاده کنید.

2. سگ شما بیش از حد گرسنه نباشه:

گرسنگی زیاد سگتون باعث میشه به آموزش بی توجهی کنه و فقط برای دریافت تشویقی با هدف سیر شدن تلاش کنه. پس برای سیر شدن سگتون از تشویقی استفاده نکنید.

به صورت کلی بهترین زمان برای دادن تشویقی سگ میتونه بین وعده های غذایی اون باشه. مثلا اگه وعده ی ناهار رو بهش دادید، یک الی 2 ساعت بعد زمان مناسبی برای دادن تشویقی به شمار میاد.

همچنین میتونید یکی دو ساعت قبل از خواب اقدام به دادن تشویقی و تربیت سگتون کنید. این موضوع باعث میشه که سگ خسته بشه و راحت تر بخوابه.

من زمان کافی برای مطالعه ی مقاله ندارم، میشه خلاصش رو بهم بگید؟

بله، چرا که نه!

  • تشویقی یکی از خوراکی های مهمیه که باید برای تربیت سگتون خریداری کنید.
  • این خوراکی رو میتونید به صورت آماده بخرید و یا اینکه خودتون آماده کنید.
  • تشویقی هم ویتامین و مواد معدنی به سگتون میده هم باعث میشه که تربیت بشه.
  • دادن بیش از حد تشویقی به سگ باعث چاق شدنش میشه.
  • بهترین ساعت برای دادن تشویقی به سگ زمانی هست که بیش از حد سیر یا گرسنه نباشه.
  • عموما 2 ساعت بعد از خوردن غذای اصلی میتونه زمان خوبی برای دادن تشویقی باشه.
  • برای دادن تشویقی به سگ حتما با دامپزشک مشورت کنید.

سخن آخر

به صورت کلی سعی کردیم در این مطلب تمامی نکات مرتبط با تشویقی سگ رو بررسی کنیم. فراموش نکنید که بهترین تشویقی سگ، تشویقی هایی هست که به صورت آماده از برندهای معتبر در فروشگاه های آنلاین مثل پتیشا وجود داره. جدا از تشویقی سگ میتوانید بهترین غذای سگ هم از ما خریداری کنید.

این نوع تشویقی ها در بلند مدت پاسخگوی نیازهای سگتون هستند و به خرید مداوم در کوتاه مدت نیاز ندارند. همچنین برای خریدشون دردسری نخواهید داشت و به راحتی میتونید در اختیار سگتون قرار بدید. شما میتونید انواع تشویقی ها رو نسبت به نیاز سگتون از پت شاپ پتیشا خریداری کنید.

دسته بندی سگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت