شرایط نگهداری سگ در آپارتمان

بازدید: 4,268 بازدید
نگهداری سگ در آپارتمان - شرایط نگهداری سگ در آپارتمان

همان طور که از قدیم گفته اند سگ ها مظهر وفاداری هستند و طبیعتاً افراد زیادی دلشان می خواهد که همدمی با وفا و دوست داشتنی همچون سگ داشته باشند؛ بر همین مبنا است که در سال های اخیر در اقشار مختلف جامعه شاهد افزایش تمایل به نگهداری سگ در آپارتمان بوده ایم. در این میان نکته قابل توجه این است که افراد متقاضی برای نگهداری سگ در آپارتمان و منازل مسکونی تنها به مجرد ها و یا انسان های تنها محدود نمی شود بلکه سگ ها خصوصاً از نژادهای پاکوتاه و زیبایش، خودشان را حسابی در دل اکثر خانواده های ایرانی نیز جا کرده اند؛ بنابراین اگر شما خواننده گرامی هم قصد نگهداری سگ را در مکان های آپارتمانی دارید و بدتان نمی آید که در همین اول کار از شرایط نگهداری سگ در آپارتمان مطلع شوید و مهم تر از همه این که قانون نگهداری سگ در آپارتمان را بدانید، پیشنهاد می دهیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. در این صورت نه تنها از نحوه نگهداری سگ در آپارتمان آگاهی می یابید بلکه حتی موفق به شناخت بهترین سگ ها برای آپارتمان نیز می شوید.

نحوه نگهداری سگ در آپارتمان

با این اوصاف اگر قصدتان نگهداری سگ در آپارتمان است باید دقت ویژه ای را در انتخاب سگ و تناسب نژاد آن با محیط زندگی خود به خرج دهید؛ علی الخصوص که با رواج شدید آپارتمان نشینی عملاً دیگر خبری از خانه های ویلایی نبوده و حتی آپارتمان های مستقل نیز کمتر به چشم می خورد و طبیعتاً در چنین مواردی مشترکات زیادی بین ساکنین یک مجتمع آپارتمانی وجود خواهد داشت که هر یک از آن ها حق قانونی برای استفاده از این فضاهای مشترک را دارند. حال تصور کنید یکی از همسایگان بدون داشتن اطلاع کافی نسبت به شرایط نگهداری سگ در آپارتمان و یا حتی قانون نگهداری سگ در آپارتمان اقدام به این کار کند در این صورت است که تصمیم عجولانه و ناآگاهانه اش منجر به نتایج مخربی همچون سلب آسایش از خود و سایر همسایگان و یا حتی ایجاد مشکلات قانونی جدی می شود. البته ما در پت شاپ پتیشا با اطلاع رسانی در مورد سیر تا پیاز نگهداری سگ در آپارتمان و شرایط آن نه تنها شما را از مشکلات این چنینی می رهانیم بلکه افتخار این را داریم که به عنوان یک فروشگاه اینترنتی تمامی محصولات مورد نیاز برای نگهداری سگ ها و سایر حیوانات خانگی را نیز در اختیارتان بگذاریم. پتیشا مرجعی برای خرید کالاهای ویژه و کمیاب حیوانات است که از غذای مخصوص گرفته تا سایر ملزومات حیوانات را از برترین برندها آن هم با تخفیف های ویژه ارائه می دهد. از دیگر مزایای مراجعه به فروشگاه پتیشا علاوه بر امکان خرید آنلاین می توان به ارسال رایگان، تحویل فوری، پشتیبانی 24 ساعته، ضمانت اصالت کالا و البته  فراهم بودن پرداخت درب منزل اشاره کرد؛ بنابراین با کمک مقاله ها و محصولات پتیشا بدون دردسر و با علم کامل قادر به نگهداری سگ در آپارتمان و یا هر نوع حیوان خانگی دیگری خواهید شد. تنها کافی است که وارد وب سایت پتیشا شده و بر اساس نوع حیوان خانگی خود و متناسب با نیاز او به انتخاب از بین محصولات متنوع ما بپردازید.

شرایط نگهداری سگ در آپارتمان

در خصوص شرایط نگهداری سگ در آپارتمان باید توجه داشت که اگرچه این شرایط در مواردی برای انواع سگ ها یکسان است اما در این بین تفاوت هایی نیز وجود دارد به طوری که مثلاً نگهداری توله شرایطی متفاوت با یک سگ بزرگ سال خواهد داشت؛ بنابراین پیش از کسب اطلاع از شرایط نگهداری سگ در آپارتمان و اقدام اجرایی در راستای آن، بهتر است که ابتدا تا حدودی نژاد مورد نظرتان را مشخص نمایید؛ البته در ادامه مطلب نگهداری سگ در آپارتمان به بررسی بهترین سگ ها برای آپارتمان نیز خواهیم پرداخت تا هرچه سریع تر و آسان تر بتوانید به انتخاب سگ ایده آل و مناسبتان بپردازید. حال همان طور که گفته شد قصد داریم شما را از صفر تا صد شرایط نگهداری سگ در آپارتمان آگاه کنیم.

نگهداری سگ در آپارتمان - شرایط نگهداری سگ در آپارتمان

خصوصیات سگ های آپارتمانی

اگر بنا باشد شرایط نگهداری سگ را در چند گام خلاصه کنیم بدون شک گام اول از این مقوله شامل تهیه لیستی از خصوصیات سگ ایده آلتان می شود توجه داشته باشید که سگ ها موجوداتی اجتماعی، باهوش و صد البته دوست داشتنی هستند که در اغلب موارد با حرکات دل نشین و بازیگوشی هایشان حسابی دل صاحبانشان را می برند اما باید این موضوع را نیز در نظر داشت که شاید نتوانید با سگ خود ارتباط عاطفی صحیحی برقرار کنید و حتی ممکن است همین موضوع به ایجاد خاطره ای بد از حیوانات خانگی بینجامد؛ بنابراین توصیه تیم پتیشا این است که پیش از هر اقدامی به طور دقیق مشخص کنید چه سگی با چه نژادی، چه سنی و حتی چه رنگی را می پسندید و یا این که مایل به نگهداری از توله ای کوچک و دل نشین هستید یا ترجیحتان به نگهداری از سگی با نژاد جمع و جور و کم سر و صدا است و مواردی از این قبیل که همگی جزو فاکتورهای اساسی در شرایط نگهداری سگ در آپارتمان به حساب می آیند.

نگهداری سگ در آپارتمان - شرایط نگهداری سگ در آپارتمان

اندازه سگ مناسب آپارتمان

همان طور که پیش تر اشاره شد وقتی صحبت از شرایط نگهداری سگ در آپارتمان به میان می آید به هیچ وجه نمی توان از اهمیت اندازه سگ غافل شد؛ مخصوصاً که اغلب آپارتمان ها فضای نسبتاً کوچکی دارند و در نتیجه نگهداری از سگی با قد و قواره بزرگ ممکن است مشکلات و دردسرهای فراوانی را به بار بیاورد. با این حساب اگر شما نیز آپارتمانی متوسط و یا حتی کوچک دارید و از آن طرف هم شدیداً دلتان می خواهد که به نگهداری سگ در آپارتمان بپردازید کافی است بخشی از همین مقاله را که به معرفی بهترین سگ ها برای آپارتمان اختصاص یافته، مطالعه کنید. از این ها که بگذریم قسمتی از شرایط و نحوه نگهداری سگ در آپارتمان به تغییرات محیط خانه مربوط می شود؛ بدین صورت که لازم است در حد امکان جای جای خانه را امن و عاری از هرگونه خطری نمایید. از جمله این مکان ها می توان به زیر کابینت، مبل و غیره اشاره کرد به عنوان مثال اگر در زیر کابینت از حشره کش های پودری استفاده کرده باشید با توجه به این که دوست کوچک و بازیگوشتان عاشق سرک کشیدن به هر سوراخ و سنبه ای است خدای ناکرده این امکان وجود دارد که او را در خطر مسمومیت ناشی از خوردن مواد حشره کش و یا سوسک کش قرار دهید. حال که بحث کنجکاوی سگ ها و همچنین نحوه نگهداری سگ در آپارتمان مطرح است این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که با بستن درب حمام و دستشویی نیز تا حد زیادی به حفظ سلامت حیوان خانگی تان کمک خواهید کرد؛ به ویژه که سگ ها همواره ممکن است در معرض خوردن مو و یا مواردی مانند آدامس و غیره قرار بگیرند که همین دو ماده به خودی خود موجب بدحالی آن ها خواهد شد.

نگهداری سگ در آپارتمان - شرایط نگهداری سگ در آپارتمان

نیازهای سگ های آپارتمانی

در یک جمع بندی می توان شرایط و نحوه نگهداری سگ در آپارتمان را ترکیبی از داشتن وقت کافی و فضای مناسب دانست؛ البته موضوع پر رنگ دیگری که در نحوه نگهداری این حیوانات دل فریب وجود دارد تامین صحیح نیازهایشان است و باید متذکر شویم که نیازهای سگ تنها در غذا خوردن خلاصه نمی شود بلکه لازم است ساعاتی را به گرداندنشان در فضای بیرون همچون پارک ها اختصاص دهید و حتی به بازی با آن ها بپردازید. در این صورت است که سگی کاملاً سالم چه از لحاظ جسمی و چه روحی خواهید داشت؛ البته که موارد ذکر شده تنها کلیتی از شرایط نگهداری سگ در آپارتمان است و باید توجه داشت که نحوه نگهداری سگ در آپارتمان بسته به دلایل گوناگونی از جمله نژاد هر سگ، ممکن است شامل موارد دیگری نیز بشود.

نگهداری سگ در آپارتمان - شرایط نگهداری سگ در آپارتمان

قانون نگهداری سگ در آپارتمان

خودتان نیز می دانید که هر کاری آداب و رسوم و حتی قوانین خاص خودش را دارد و البته که نگهداری سگ در آپارتمان نیز از این قاعده مستثنا نخواهد بود. ناگفته نماند که در دادسرا و دادگاه ها پرونده های زیادی در زمینه شکایت از صاحبان حیوانات خانگی به چشم می خورد که از جمله دلایل آن را می توان در عدم آگاهی افراد از قانون نگهداری سگ در آپارتمان دانست. برای پایان بخشیدن به چنین معضلاتی توصیه می کنیم که سری به متن ماده 3 از آیین نامه اجرایی قانون تملک آپارتمان ها بزنید؛ چرا که طبق این ماده قانونی نگهداری حیوانات در قسمت های مشترک آپارتمان ها ممنوع است. دلیل این ممنوعیت هم به این موضوع بر می گردد که قسمت های مشترک همان طور که از نامش پیدا است به طور مشاعی به همه شرکای آن ملک تعلق دارد. ماده 3 آیین نامه اجرایی قانون تملک آپارتمان ها: قسمتهایی از ساختمان و اراضی و متعلقات آنها که به طور مستقیم و یا غیر مستقیم مورد استفاده تمام شرکا میباشد قسمتهای مشترک محسوب میگردد و نمیتوان حق انحصاری برآنها قایل شد. تبصره ـ گذاردن میز و صندلی و هر نوع اشیای دیگر و همچنین نگهداری حیوانات در قسمتهای مشترک ممنوع است . حال ممکن است پس از مطلع شدن از قانون نگهداری سگ در آپارتمان این سوال برایتان پیش بیاید که منظور از بخش های مشترک و مشاع ساختمان چیست؟! در پاسخ باید بگوییم که مشاعات ساختمانی شامل مواردی همچون پارکینگ، راهرو، پاگرد، پشت بام و غیره می شود. از فضاهای مشترک که بگذریم حتی نگهداری سگ در قسمت های اختصاصی ساختمان نیز در گروی رعایت قوانینی خواهد بود به طوری که اگر سگتان باعث اذیت و آزار همسایه ها شود و یا موجب انتقال بیماری به دیگران گردد نمی توان با این حرف که چهار دیواری است و اختیاری خودتان را از مسئولیت برهانید بلکه در این شرایط نیز راه برای همسایه هایتان باز است تا علیه شما اقدام قانونی نمایند. با این حساب عدم رعایت قوانین نگهداری سگ در آپارتمان جرم محسوب شده و مجازات هایی همچون جزای نقدی، حبس و یا ضبط حیوان را در پی خواهد داشت.

نگهداری سگ در آپارتمان - شرایط نگهداری سگ در آپارتمان

بهترین سگ ها برای آپارتمان

دیگر زمان آن رسیده همان طور که وعده اش را داده ایم به معرفی بهترین سگ ها برای آپارتمان بپردازیم. اگرچه از جمله سگ هایی که به نژاد کوچک معروف هستند می توان به بولداگ انگلیسی، پامرانین، شیهواهوا، تریر یورکشایر، پاگ، شیتزو و غیره اشاره کرد اما با این حال بگذارید یک نکته کلیدی در مورد انتخاب توله سگ ها را برایتان بگوییم آن هم این است که حتی الامکان از فروشنده بخواهید عکسی از پدر و مادر سگ را در اختیارتان بگذارد تا بدین صورت از میزان رشد نهایی سگ در آینده باخبر شوید. حال که تا حدودی با بهترین سگ ها برای آپارتمان آشنا شده اید جا دارد این موضوع را توضیح دهیم که برخی از سگ ها مانند سگ های اشپیتز اگرچه از نظر اندازه کوچک و جمع و جور هستند و جان می دهند برای نگهداری در آپارتمان اما متاسفانه جزو سگ های پر سر و صدا بوده و حتی می توان گفت که پارس کردن تفریح مورد علاقه آن ها به حساب می آید که همین موضوع نگهداری از چنین سگ هایی را در آپارتمان ها با مشکل مواجه می کند؛ اما با همه این ها حتی سگ های شلوغ را نیز با تربیتی صحیح و البته صرف زمان کافی می توان سر به راه کرد.

جمع بندی

به عنوان نکته پایانی از مقاله نگهداری سگ در آپارتمان خواهشمندیم تنها زمانی سگی را وارد زندگی تان نمایید که فرصت کافی برای وقت گذراندن با او داشته باشید؛ با این تفاسیر اگر جزو آن افراد پر مشغله ای هستید که قرار است حیوان خانگی تان را برای مدتی طولانی در خانه تنها بگذارید باید بدانید که این امر ممکن است موجب ایجاد افسردگی و اضطراب تنهایی در او شود و اثرات مخربی بر سلامت روانش باقی بگذارد. در آخر این که آگاهی از شرایط نگهداری سگ در آپارتمان و یا حتی دست گذاشتن روی بهترین سگ ها برای آپارتمان تنها یک طرف قضیه است و حتی اگر سگی کاملاً ایده آل و از هر نظر مطلوب را انتخاب کنید و از صفر تا صد نگهداری او نیز مطلع باشید مادامی که صبر کافی به خرج ندهید نتیجه خوبی نصیبتان نخواهد شد؛ خصوصاً که مهم ترین معضل در نگهداری انواع سگ ها از توله گرفته تا بزرگ سال آموزش نحوه دست شویی کردن به او است که البته این امر تنها با صبر کافی و به کارگیری اصول صحیح انجام پذیر خواهد بود.

دسته بندی سگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت