راهنمای جامع بهترین کنسرو گربه

بازدید: 3,250 بازدید
بهترین کنسرو گربه - راهنمای جامع بهترین کنسرو گربه

راهنمای جامع بهترین کنسرو گربه

یکی از مهم ترین دغدغه ها برای افرادی که صاحب گربه هستن این موضوعه که آیا کنسرو تغذیه ی مناسبی برای گربه میتونه باشه؟ همچنین با توجه به تنوعی که در بین کنسروها موجوده انتخاب بهترین و مناسب ترین کنسرو کار نسبتا سختی به شمار میاد.

در این مقاله قصد داریم شما رو در تهیه کنسرو گربه راهنمایی کنیم و بهترین و پرفروشترین کنسرو و پوچ گربه رو که بر اساس پیشنهاد سرپرستان گربه انتخاب شدن معرفی ‌کنیم.

وقتی برای  تغذیه گربه به فروشگاه حیوانات خانگی یا فروشگاه های اینترنتی سر می زنین غذاهای مختلفی برای گربتون می بینید و  این تنوع هر روز بیشتر میشه. در فروشگاه های مربوطه مجموعه ای از کنسرو گربه، غذای خشک سگ، سوپ گربه و موارد مرتبط پیدا می کنین که هر کدام خواص قابل توجهی دارن. در این مقاله از سری مقالات پتیشا انواع کنسرو های گربه رو بررسی می کنیم و به شما می گیم که چطور بهترین کنسرو گربه رو انتخاب کنید. پس با ما همراه باشید.

بهترین کنسرو گربه - راهنمای جامع بهترین کنسرو گربه

غذای خشک یا تر؟ مسئله این است!

هر کدوم از غذاهای موجود در بازار مناسب یک سری از نیازهای گربه های خانگی هست و صرفاً خوردن تنها یک نوع از انواع خوراکی های مخصوص نمی تونه در دراز مدت برای گربه خانگی شما کافی باشه.

در استفاده از غذا برای گربه این نکته رو یادتون باشه که بهترین کنسرو گربه به لحاظ ویتامین ها و مواد مغذی متعادل تر هست و  استفاده از این غذاها و قرار دادن اون در رژیم غذایی گربه توصیه می‌شه. اما لازمه بدونید که به صورت کلی غذاهای مخصوص گربه ها به دو دسته تقسیم می شن که در ادامه به صورت خلاصه معرفی و بررسیشون می‌کنیم.

غذای تر

  • همان طور که از اسم این محصول مشخص هست به صورت مرطوب و آبکی تولید میشن و حاوی مقادیر زیادی آب هستن و به همین دلیل آب مورد نیاز بدن گربه رو بیشتر و بهتر تامین می کنن.
  • در منبع اصلی این محصولات از گوشت خالص و پروتئین بیشتری استفاده شده. همچنین به دلیل حالت نرم و آبکی که داره خوردنش برای گربه ها راحت تر و دلچسب تره.

غذای خشک

  • غذای خشک به نسبت از غذای کنسروی ارزان تر و اقتصادی تر هست و بیشتر سرپرست گربه ها ترجیح می دهند از این نوع غذا برای گربه هاشون استفاده کنن. اما باید بدونید غذای خشک معایبی هم داره و افراط در مصرفش خطر ناکه.
    استفاده طولانی مدت از غذای خشک باعث از دست دادن آب بدن، عدم توانایی هضم کربوهیدرات موجود در اون و بروز مشکلات گوارشی، دیابت و اضافه وزن می شه.
  • به صورت کلی ما به شما پیشنهاد میکنیم که در رژیم غذایی گربتون مقدار مناسبی غذای خشک و تر رو با نسبت استاندارد قرار بدید. با این روش گربه ی شما رژیم غذایی متعادل تر و متنوع تری داره و سالم تر زندگی میکنه.

بهترین کنسرو گربه - راهنمای جامع بهترین کنسرو گربه

لزوم تهیه غذای خانگی برای گربه

غذای خانگی میتونه یک انتخاب مناسب برای صاحبین گربه ها باشه. از اونجایی که غذای خانگی رو خودتون آماده میکنید از مواد اولیش خیالتون راحت تره و میتونید نسبت به سلیقه ی شخصی گربتون بهترین غذا رو آماده کنید. اما برای اینکار قبل از هرچیزی با دامپزشک مربوطه مشورت کنید.

نکته‌ ی مهمی که در تهیه غذای خانگی برای گربه باید بهش توجه کنین استفاده ی مناسب و استاندارد از مواد اولیست. در غیراینصورت غذایی که درست می‌کنین اصلاً مناسب نیست و باعث سوءتغذیه و آسیب زدن به سلامتی گربه می‌شه.

بهترین رژیم غذایی برای گربه دستور غذایی هست که با توصیه دامپزشک باشه. این مدل غذا به این خاطر که با توجه به نیازهای غذایی اختصاصی گربتون محاسبه شده و کاملاً بالانس شدست میتونه یک انتخاب خوب باشه. دامپزشک سن، وزن، نژاد و علایق گربه ها رو بررسی می‌کنه و یک رژیم غذایی متعادل به گربه‌ی دوست داشتنیتون میده. هرازگاهی می تونید با پخت غذای خانگی یک تنوعی در برنامه غذایی گربتون بدید.

بهترین کنسرو گربه - راهنمای جامع بهترین کنسرو گربه

چرا به کنسرو گربه میگن غذای تر؟

چون نرم و آبکی هست! غذاهای کنسروی به خاطر مقدار پروتئین بالا می تونن نیاز پروتئینی بدن گربه های خونگی رو تامین کنن و به دلیل آب بیشتری که دارن به عنوان غذاهای تر شناخته می شن.

قطعاً بهترین کنسرو گربه ، محصولیه که علاوه بر مفید بودن برای گوارش و کلیه های گربه ها به لحاظ تغذیه ای هم کامل تر باشه و نیاز اونا رو بر آورده کنه. برای اینکه بتونید بهترین کنسرو گربه رو خریداری کنید لازمه قبل از هرچیزی انواع کنسروها رو بشناسید تا بتونید با دید بهتری تصمیم گیری کنید.

بهترین کنسرو گربه - راهنمای جامع بهترین کنسرو گربه

نکات مهم در خرید کنسرو گربه ها

برای خرید بهترین کنسرو گربه، باید موارد زیادی رو در نظر بگیرید. تغذیه اساس سلامتی گربه شماست و خیلی مهمه که آگاهانه تصمیم بگیرید. در ادامه اصولی ترین معیارهایی که در خرید کنسرو گربه باید بدونید رو به شما می گیم.

انتخاب برند معتبر
سعی کنید تا حد امکان محصولات مربوطه رو از برندهای معتبر خریداری کنید. بهترین برندها رو در ادامه‌ی مقاله معرفی میکنیم تا بتونید با خیال راحت خریدتون رو انجام بدبد.

توجه به تاریخ تولید و انقضا
توجه به تاریخ تولید و انقضای محصول خیلی مهمه چون کنسرو های منقضی شده به سلامت گربه شدیداً آسیب می زنه.

چک کردن برچسب محصول
همیشه برچسب مواد غذایی رو چک کنید چرا که برچسب یک برند، تضمین کننده کیفیت محصول میتونه باشه.

کیفیت و قیمت منطقی محصول
قسمت زیادی از محتویات کنسرو گربه رو گوشت خالص تشکیل میده و به همین خاطر قیمت بالایی داره. پس از خرید کنسروهایی که ارزان هستن و قیمت منطقی ندارند خودداری کنید.
توجه کنید که قیمت غذا معمولاً به کیفیت منابع اولیه اون بستگی داره و استفاده از منابع غذایی مرغوب نسبت به منابع بی کیفیت هزینه بیشتری داره.

به علاقه گربه توجه کنید
محصولات غذایی متنوع بخرید تا سلیقه غذایی گربتون‌ رو پیدا کنین و بدونید از چی خوشش میاد.

نیاز های متغیر گربه
رژیم غذایی گربه شما باید بالانس مناسبی داشته باشه و شامل شش گروه اصلی مواد مغذی باشه تا نیازهای بدنش با تهیه بهترین کنسرو گربه برآورده بشه. این شش گروه پروتئین ها، چربی ها و روغن ها، مواد معدنی، ویتامین ها و کربوهیدرات ها در کنار آب هستند.
نیازهای بدن گربه به هرکدام از این موارد در سنین مختلف متفاوته و شما باید به این موضوع توجه زیادی داشته باشید.

تا این قسمت مهم ترین نکات برای خرید کنسرو گربه رو بررسی کردیم. شما به عنوان کسی که یک گربه ی دوست داشتنی دارید می تونید غذای کنسروی رو به طور جداگانه به گربه بدید یا اینکه هرازگاهی با غذای خشک ترکیب کنید تا متنوع تر بشه.

بهترین کنسرو گربه - راهنمای جامع بهترین کنسرو گربه

راهنمای خرید بهترین کنسرو گربه

در خرید “بهترین کنسرو گربه” به میزان و ترکیب پروتئین، چربی، مواد معدنی، ویتامین ها و کربوهیدرات ها توجه کنید و با توصیه های دامپزشک محصول مناسب رو با میزان استاندارد کالری و مقدار ویتامین ها خریداری کنید.به هیچ وجه نقش کربوهیدارت ها را نادیده نگیرید مخصوصاً زمانی که سرپرست پرشین کت هستید این نقش دو برابر میشه. معمولاً گربه ها به لیسیدن خودشون عادت دارن اونا این کار رو برای تمیز کردن خودشون می کنن و مقدار موی اضافی وارد دهنشون میشه.

پرشین کت ها موهای بلندی دارن و اگر این مقدار مو با کربوهیدرات کافی دفع نشه تجمع این مو ها به سیستم گوارششون آسیب شدیدی وارد می کنه و اگر اصول تغذیه ای رو نادیده بگیرید ممکنه کار به اتاق عمل هم کشیده بشه.

از نقش و اهمیت ویتامین ها A ،D،Eو Bو مواد معدنی غافل نشید این ویتامین ها در شادابی گربه تاثیر زیادی دارن و سلامت و طول عمر اون ها رو افزایش میده. به طور کلی، بهترین کنسرو گربه به نوع مواد و اندازه مواد وابستست.

بهترین کنسرو گربه از گوشت که با مقدار کمی چربی و ماهی مخلوط شده و به خوبی پخته شده درست میشه. این تغذیه باعث بهبود قدرت بینایی گربه‌ و سایر اندام‌های اون مثل کلیه‌ها و قلب می شه.

در هر دوره از زندگی گربه ها به غذای مناسب و متفاوتی با  دوره های زندگی قبلی خودشون نیاز دارن و این به خاطر تغییر در میزان پروتئین مورد نیاز و تفاوت در مقدار انرژی مصرفی مورد نیاز در فعالیت های روزانه گربه‌ها هست.

محتوای پروتئین رو در آنالیزی که روی برچسب محصول قرار گرفته بررسی کنید. در کنسرو گربه، محتوای پروتئین 10٪ یا بیشتر است. اما اگر گربتون حسابی چاق و چله شده و گارفیلد رو الگوی خودش قرار داده، توجه به محتوای چربی در یک غذا خیلی مهم و سرنوشت ساز میشه.

برای کمک کردن به گربه و جلوگیری از افزایش وزنش باید به دنبال کنسروی باشید که میزان چربی آن نیمی از محتوای پروتئینه. کنسروی که  پروتئین 12٪  داشته باشه و محتوای چربی  حدود 6٪ یا کمتر باشد مناسبه.

در چنین شرایطی حتماً از دامپزشک کمک بگیرید و به توصیه های اون عمل کنید. اغلب محتوای کنسرو گربه شامل12٪ پروتئین  و 10٪ چربی هست که برای گربه های چاق و دچار اضافه وزن مناسب نیست.

بهترین کنسرو گربه - راهنمای جامع بهترین کنسرو گربه

جدول مشخصات کنسروهای گربه

در ادامه تعدادی از بهترین کنسرو گربه، مشخصات، وزن محصول، ترکیبات به کار رفته و میزان مصرف در سه شرایط سنی ( بچه گربه، بلوغ، شیردهی ) و رنج قیمتی محصولات رو بررسی میکنیم تا بتونید نسبت به نیازهای گربتون بهترین انتخاب رو داشته باشید.

توجه کنید که مصرف هیچ کدوم از کنسروها به تنهایی صحیح نیست و مجموعه ای از خوراکی های خشک و مرطوب تکمیل کننده ی غذای گربه ملوس و زیبای شماست. پس سعی کنید با انتخاب چند غذا تنوع لازم رو در رژیم غذایی گربتون ایجاد کنید.

اسم محصول کشور سازنده مشخصات وزن ترکیبات گربه بالغ گربه شیرده بچه گربه
کنسرو لچت ایتالیا مدل کاسه‌ای 400 گرم  ماهی تن و ماهی سفید در سس ژله‌ای  یک سوم قوطی  یک دوم قوطی یک چهارم قوطی
کنسرو گربه نوتری پت ایران مدل Chicken Fish 425 گرم گوشت سفید، ماهی کیلکا، جگر، سبزیجات، نشاسته گیاهی یک سوم قوطی یک دوم قوطی یک چهارم قوطی
کنسرو گربه یو اس پت آلمان مدل Chicken with Turkey 400 گرم گوشت گوساله ، مرغ ، کدو و سیب یک سوم قوطی یک دوم قوطی یک چهارم قوطی
کنسرو گربه سیمبا ایتالیا مدل Chunks with 415 گرم ماهی و فرآورده‌های گوشتی، غلات، مواد معدنی  یک سوم قوطی یک دوم قوطی یک چهارم قوطی
کنسرو  گربه استوزی ایتالیا مدل Chunks with Tuna 100 گرم گوشت مرغ، ویتامین ها و مواد معدنی یک سوم قوطی یک دوم قوطی یک چهارم قوطی
کنسرو گربه آدی ایتالیا مدل Chicken&Fish 425 گرم مخلوط مرغ و ماهی یک سوم قوطی یک دوم قوطی یک چهارم قوطی
کنسرو گربه سیمبا ایران مدل Chunks with Tuna 415 گرم ماهی و فرآورده‌های گوشتی، غلات، مواد معدنی یک سوم قوطی یک دوم قوطی یک چهارم قوطی
کنسرو گربه آنیموندا آلمان مدل Poultry & Veil 100 گرم گوشت تازه مرغ و گوساله یک سوم قوطی یک دوم قوطی یک چهارم قوطی
کنسرو گربه نچرال مرغ و گوشت ایران مدل chicken and beef 100 گرم حاوی ویتامین های مختلف نظیر ویتامین C ویتامین B6 یک سوم قوطی یک دوم قوطی یک چهارم قوطی
کنسرو غذای بچه گربه جیم کت آلمان جیم کت 70 گرم لذیذ و خوش خوراک با طعم مرغ مخصوص بچه گربه
کنسرو گربه پابلو امریکا مدل beef&chicken&turkey pate 400 گرم گوشت گوساله، مرغ و بوقلمون به صورت پته یک سوم قوطی یک دوم قوطی یک چهارم قوطی

بهترین کنسرو گربه - راهنمای جامع بهترین کنسرو گربه

تشخیص بهترین کنسرو برای گربه

بهترین کنسرو گربه باید با کفیت، خوش طعم، سرشار از ویتامین و مکمل سلامتی این موجود دوست داشتنی باشه و انرژی مورد نیاز شیطنت های گربه رو تامین کنه. برای تشخیص بهنرین کنسرو گربه به برچسب محصول نگاه کنید تا بتونید محصول رو با در نظر گرفتن جزئیات ارزیابی کنید.

بهترین کنسرو گرون ترین یا پر فروش ترین کنسرو نیست! بهترین کنسرو گربه محصولی هست که با در نظر گرفتن توصیه های دامپزشک و با شناخت شرایط منحصر بفرد گربه ی شما خریداری میشه.

برای تشخیص بهترین کنسرو گربه باید به سن و شرایط سلامتی گربه توجه ویژه ای کنید. قطعاً کنسروی که برای بچه گربه مناسبه با کنسرو مخصوص گربه های بالغ متفاوته. یا زمانی که گربه در حال مبارزه با بیماری هست نباید از کنسرو های معمولی تغذیه بشه چون در شرایط خاصی قرار داره. آگاهی از سلامت گربه و وضعیت اون برای خرید غذای مخصوص به شدت اهمیت داره.

بهترین کنسرو گربه - راهنمای جامع بهترین کنسرو گربه

لینک مقاله راهنمای جامع بهترین کنسرو گربه :

shorturl.at/dnxRX

b2n.ir/e10436

bit.ly/3EZiiZV

 

دسته بندی گربه
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت