نکات ضروری برای نگهداری سگ در خانه

بازدید: 6,031 بازدید
نگهداری سگ در خانه - نکات ضروری برای نگهداری سگ در خانه

پیش از آوردن سگ ابتدا باید شرایط را برای نگهداری او را محیا کنید و لوازمی که به آن نیاز دارد را تهیه کنید.  این نکات نگهداری سگ در خانه به شما کمک می کند تا صاحبان حیوان خانگی بهتری باشید.

برای نگهداری از سگ به چه وسایلی احتیاج دارید؟

ابتدا لوازم ضروری سگ را که برای نگهداری در خانه به آن احتیاج پیدا می کنید، معرفی می کنیم. شما می توانید با کلیک بر روی هم مورد، محصولات مربوطه را در  پت شاپ پتیشا مشاهده کنید.

نگهداری سگ در خانه - نکات ضروری برای نگهداری سگ در خانه

نکات بهداشتی برای نگهداری از سگ

به سگ خود بیش از حد غذا ندهید، این امر به طور قابل توجهی بر سلامتی و شادی او تأثیر می گذارد

بیش از 50٪ سگها در جهان چاق هستند و این تعداد رو به افزایش است. سگ های دارای اضافه وزن، در معرض خطر افزایش ناهنجاری های متابولیکی، بیماری های قلبی عروقی، بیماری های مفصلی، کاهش سیستم ایمنی بدن و بسیاری از مشکلات سلامتی دیگر هستند. هم چنین آنها از تحرک کمتری برخوردار هستند و نمی توانند به اندازه دلخواه خود بدوند، بازی کنند یا فعالیت های دیگری انجام دهند. به حیوان خانگی خود لطف کنید، مقدار پیشنهادی دامپزشک را به آنها بدهید و در صورت درخواست توله سگ، تسلیم آنها نشوید!

بینی سگ خود را لمس کنید

بینی سگ شما باید احساس خیسی کند. میزان رطوبت بینی سگ، بین نوع نژاد و سن آنها متفاوت خواهد بود، اما یک سگ سالم بینی خنک و کمی مرطوب دارد زیرا سگ ها برای خنک شدن از طریق بینی عرق ترشح می کنند.

حداقل سالی یکبار به دامپزشک مراجعه کنید

اجازه دهید تا متخصصان، سگ شما را مرتباً معاینه کنند تا از نظر بهداشتی آنها را مورد بررسی قرار داده و بهترین اطلاعات شخصی را برای سالم نگه داشتن توله سگ در اختیار شما قرار دهند.

یک جعبه “کمک های اولیه حیوانات خانگی” درست کنید

حوادث و شرایط اضطراری اتفاق می افتد و آماده بودن در موارد ضروری برای کمک به سگ، یک گام اساسی برای یک صاحب حیوان خانگی مسئول است. جعبه کمک های اولیه حیوان خانگی چیزی است که هر والد سگ باید داشته باشد.

داشت.

نگهداری سگ در خانه - نکات ضروری برای نگهداری سگ در خانه

دندان های سگ خود را مسواک بزنید

مسواک زدن دندان های سگ اغلب نادیده گرفته می شود، اما برای حفظ سلامت کلی آنها و جلوگیری از درمان های گران قیمت دندان در آینده بسیار مهم است. مسواک زدن دندان سگ را بخشی از روال عادی آنها کنید و حتماً از خمیر دندان مخصوص سگ استفاده کنید. با کمی وقت و آموزش مسواک زدن می تواند هر روز یک فعالیت سرگرم کننده برای حیوان خانگی شما باشد!

عادات و برنامه روزانه سگ خود را یادداشت کنید

بسیار مهم است که اگر اتفاقی برای شما بیفتد، برای سگ خود برنامه ریزی کنید. لیستی از اطلاعات مهم در مورد سبک زندگی سگ خود از جمله تعداد دفعات تغذیه آنها، میزان تغذیه آنها، داروها، شماره تلفن دامپزشک و … تهیه کنید. نسخه هایی از این موارد را به اشخاصی بدهید که می تواند از سگ شما مراقبت کند.

با هدف بازی کنید

هنگام نوازش و بازی با سگ، عمداً با پا، گوش و دهان آنها بازی کنید. با انجام کارهایی مانند لمس پا، انگشتان پا و ناخن های آنها در هنگام بازی، حساسیت آنها نسبت به لمس این نواحی زمان اصلاح ناخن، کمتر خواهید شد. نگاه کردن به گوش و دهان آنها و عادت دادن به این روش، باعث می شود در هنگام مراجعه به دامپزشک، کار برای او راحت تر شود و توله سگ شما در طول معاینه کمتر استرس خواهد داشت.

نگهداری سگ در خانه - نکات ضروری برای نگهداری سگ در خانه

نکات خانه داری و نظافت برای نگهداری سگ

سطل زباله خود را ایمن نگه دارید

توجه سگها به بوی زباله شما جلب می شود و ممکن است چیزهایی سمی، مضر یا غیرقابل هضم بخورند، بنابراین از ایمن بودن سطل زباله اطمینان حاصل کنید. بلعیدن اجسام خارجی یا مواد سمی می تواند منجر به جراحی های فوری اورژانسی شود.

 فضای مطمئنی برای سگ خود اختصاص دهید

یک مکان را به سگ خود اختصاص دهید. این مکان باید دارای تخت یا پتو سگ، برخی از اسباب بازی ها و یک کاسه آب باشد، جایی که سگ شما احساس امنیت می کند و بتواند در طول روز به راحتی چرت بزند. این می تواند به سگ شما کمک کند تا در موقعیت های استرس زا مانند مهمانی ها، گریه کودک یا رعد و برق، خود را تسکین دهد. جعبه نگهداری ممکن است مکان مناسبی را برای آنها فراهم کند که دوست دارند داشته باشند.

سموم خانگی را در دسترس قرارندهید

همیشه مواد شیمیایی خانگی خود مانند پاک کننده ها و سموم دفع آفات را از دسترس خارج کنید. بسیاری از سگ های باهوش می توانند محصولاتی را بردارند که در زیر ظرفشویی یا گاراژ نگهداری می شوند. سعی کنید از قفل های ضد کودک برای مهر و موم کابینت با محصولات سمی استفاده کنید.

مرتباً وسایل سگ خود را بشویید

میکروب، گرد و خاک و سایر موارد روی رختخواب، اسباب بازی های نرم و پتوهای سگ شما قرار می گیرند. اطمینان حاصل کنید که این موارد را هفته ای یکبار می شویید تا آنها را برای سگ خود تازه و تمیز نگه دارید. اگر سگ شما از آلرژی فصلی رنج می برد، این امر می تواند در کاهش قرار گرفتن در معرض گرده آنها مفید باشد.

غذاهای انسان را به سگ خود ندهید

بسیاری از غذاهای انسانی مانند شکلات، آووکادو یا پیاز برای سگ ها سمی هستند و می توانند پیامدهای جدی برای سلامتی آنها داشته باشند. غذای انسان را از دسترس دور نگه دارید؛ به خصوص از آدامس و آب نبات مراقبت کنید، زیرا بسیاری از آنها حاوی زایلیتول ماده ای شکر مانند هستند که برای سگ ها سمی است. برخی از غذاهای انسانی مانند مرغ ساده، کنسرو کدو تنبل یا برنج ساده ممکن است به دلایل خاص توسط دامپزشک توصیه شود. در این موارد “غذای انسان” ممکن است برای سگ شما مناسب باشد، اما مطمئناً نیازی به تمیز کردن بشقاب شام یا خوردن غذای باقیمانده شما نیست.

نگهداری سگ در خانه - نکات ضروری برای نگهداری سگ در خانه

ورزش و تحریک ذهنی در نگهداری از سگ

هم برای سلامتی و هم برای خوشحالی سگ خود، او را به پیاده روی ببرید

پیاده روی منظم مزایای زیادی از جمله جلوگیری از بی حوصلگی، کمک به دستگاه گوارش، نگه داشتن وزن مناسب و کمک به سوزاندن انرژی اضافی برای سگ شما به همراه دارد. با بردن سگ به پیاده روی، ممکن است رفتارهای بدی مانند جویدن، پارس یا حفاری نیز کاهش یابد.

 با افزودن تنوع با خستگی مبارزه کنید

با افزودن پیاده روی یا گردش های اضافی، روال عادی سگ خود را از بین ببرید. مسیرهای پیاده روی را تغییر دهید و اسباب بازی های آنها را عوض کنید تا تحریک ذهنی شوند.

سگ خود را از نظر ذهنی به چالش بکشید

درست مثل ما، سگها برای شاد و سالم ماندن به هیجانات ذهنی زیادی احتیاج دارند. به سگ خود یک اسباب بازی پازلی بدهید، به او ترفندهای جدید بیاموزید و با آنها بازی های جدید انجام دهید تا درگیر شود. اسباب بازی های پازلی راهی خارق العاده برای دادن کاری سرگرم کننده به سگ شما است.

سرعت غذا خوردن سگ را کاهش دهید

اگر سگ یا توله سگ شما خیلی سریع وعده های غذایی خود را می خورد، خطر ابتلا به بیماری های معده که منجر به استفراغ شود، افزایش می دهد. کاهش سرعت غذا خوردن سگ، برای سلامتی دستگاه گوارش مفید است.  یک راه حل آسان و ارزان، قرار دادن یک توپ بزرگ تنیس، در کاسه آنها است. قرار دادن اسباب بازی توپی نیز باعث می شود سگ شما برای خوردن وعده غذایی خود مجبور به خوردن غذا در اطراف مانع شود.

نگهداری سگ در خانه - نکات ضروری برای نگهداری سگ در خانه

 با هم ورزش کنید

با سگ خود در پارک مسابقه دهید. یوگای سگ را امتحان کنید. با سگ های خود از پله ها بالا بروید یا آنها را به یک پیاده روی پرماجرا ببرید. وقتی با هم سرگرم می شوید، هر دو از مزایای ورزش بهره مند خواهید شد.

رابطه دوستانه در نگهداری از سگ

با سگ خود دوست باشید

سگها برای رشد به عشق وعلاقه احتیاج دارند. اطمینان حاصل کنید که آنها وقت زیادی را با شما و خانواده شما سپری می کنند. به آنها توجه کنید، به خوبی رفتار کنید و با آنها بازی کنید.

در برابر آنها صبر داشته باشید

هنگامی که سگ شما تمرین می کند یا یک روش آموزشی جدید را انتخاب می کنید ، ممکن است چالش برانگیز باشد، اما اگر حوصله بیشتر بخرج دهید، احتمال ادامه تلاش آنها بیشتر خواهد بود. اگر احساس ناامیدی می کنید، کمی از تمرین خود کوتاه بیایید و با دامپزشک مشورت کنید. سگها در خواندن زبان بدن ما، بسیار خوب هستند و در صورت تنش یا عصبانیت به آموزش، به خوبی پاسخ نمی دهند.

هنگام غذا خوردن با آنها معاشرت کنید

سگها طبیعتاً حیوانات وابسته ای هستند. هنگام غذا خوردن در كنار آنها بمانید و این كار را به عنوان یك عمل مداوم انجام دهید. سگی که بدغذا است، با دیدن علاقه شما، به غذای خود علاقه بیشتری نشان دهند.

نگهداری سگ در خانه - نکات ضروری برای نگهداری سگ در خانه

آموزش پذیری در نگهداری از سگ

وقتی حیوان خانگی شما در خارج از خانه مدفوع می کند، او را تحسین کنید

آموزش ادرار و مدفوع، به خصوص در مورد نژادهای سگ لجباز، می تواند دشوار باشد. وقتی سگ شما بیرون می رود و هر بار کار خود را انجام می دهد، او را تحسین و تشویق کنید، او مشتاقانه به این رفتار ادامه می دهد تا اینکه به یک عادت تبدیل شود. برای سگهایی که یاد می گیرند در جایی که شما مشخص کردید دستشویی کند، به سگ خود بلافاصله پاداش دهید. اگر این کار را هر بار انجام دهید و توله سگ خود را به اندازه کافی مرتب بیرون ببرید (از جمله بعد از هر وعده غذایی ، بعد از هر نوشیدنی آب و حداقل هر 4-6 ساعت) دستشویی در خانه به طور قابل توجهی کمتر خواهد شد.

نگهداری سگ در خانه - نکات ضروری برای نگهداری سگ در خانه

نوازش سگ

آموزش را به یک بازی تبدیل کنید

رفتارها، پاداش ها و تشویقی ها را عوض کنید. اگر سگ ها، آموزش را به عنوان یک بازی ببینند، نه چیزی که در طول آن مورد سرزنش قرار می گیرند، بیشتر سرگرم می شوند و لذت خواهند برد.

همچنین متوجه خواهید شد که سگ شما از طریق این فرآیند به انواع پاداش ها پاسخ بهتری می دهد. هنگام آموزش، همیشه رفتار مثبت را با رفتار، تشویقی یا ستایش کلامی پاداش دهید و رفتار بد را نادیده بگیرید. آنها یاد می گیرند که اگر پاداشی می خواهند باید کاری را که شما از آنها خواسته اید انجام دهند.

نکته کلیدی، آموزش مداوم است

تعیید کنید که “قوانین خانه” برای سگ شما چیست و به آنها پایبند باشید! آیا سگ شما در زمان خوردن غذا، می تواند به اسباب و اثاثیه منزل، در همه قسمت های خانه یا در اطراف خانواده برود؟ هنگام آموزش سگ خود، دستورات و قوانین آموزشی مشابه را مشخص کنید تا از سردرگمی جلوگیری کنید. اطمینان حاصل کنید که همه اعضای خانواده شما با هم توافق دارند که به طور مداوم از قوانین پیروی کنند تا از سردرگمی توله سگ یا تداوم رفتار بد او جلوگیری کنند.

بلافاصله رفتار بد را اصلاح کنید

سگها حافظه کوتاهی دارند و اگر پنج دقیقه بعد، آنها را بخاطر انجام کاری اشتباه سرزنش کنید، متوجه ارتباط بین سرزنش و رفتار بد نخواهد شد. از طرف دیگر، برای رفتار خوب همیشه به سگ خود بازخورد و پاداش مثبت دهید تا برای تکرار این رفتار تشویق شود.

نکات نگهداری سگ در زمستان

پنجه های سگ خود را مرطوب کنید

در هوای سرد به دلیل خشکی هوا، باعث ترک خوردن پنجه های سگ می شود. پنجه های سگ خود را با محصولات مرطوب کننده پد به طور موضعی مرطوب کنید تا ناراحتی را از بین ببرد.

وقت خود را در خارج از خانه محدود کنید

سگ ها به خصوص در پنجه، گوش و دم مستعد ابتلا به سرمازدگی هستند. حتی نباید سگهایی با پوشش ضخیم را برای مدت طولانی در هوای خنک در بیرون رها کرد. هنگامی که احساس سردی می کنید، سگ خود را به داخل ببرید؛ زیرا احتمالاً آنها نیز احساس سرما می کنند.

مراقب یخ و نمک زمستانی باشید

یخ و نمک زمستانی در پیاده روها می توانند باعث ایجاد ترک یا سوختگی در پنجه سگ شما شوند. پنجه های سگ خود را بعد از خروج از خانه پاک کنید و ببینید که آنها سعی نمی کنند نمک را از روی زمین بخورند یا پنجه های خود را لیس بزنند. اگر این باعث ناراحتی مداوم سگ شما شده است، در نظر بگیرید که برای محافظت از پوست حساس روی پاهای آنها، یک جفت کفش سگ خریداری کنید.

نگهداری سگ در خانه - نکات ضروری برای نگهداری سگ در خانه

برای سگ خود یک ژاکت بخرید

بسیاری از سگ ها پوشش ضخیم دارند تا حتی در سردترین ماه ها در خارج از خانه گرم بمانند، اما همه توله سگها پوشش کافی برای تحمل سرما را ندارند. هر سگی می تواند به هیپوترمی مبتلا شود که بسته به محل زندگی شما و نژاد سگ شما علائم مختلفی دارد. برخی از علائم اولیه هیپوترمی شامل لرز، تنفس سریع، لمس گوش و پای سرد، افزایش ادرار و سیخ شدن موی سر است. بسیاری از سگها ژاکت زمستانی را دوست دارند و آنها زیبا به نظر می رسند.

نکات نگهداری سگ در تابستان

سگ خود را خنک نگه دارید

سگها مثل ما عرق نمی کنند. آنها به جای تعریق در بدن خود مانند انسان، از طریق پنجه های خود عرق می کنند و برای آزاد کردن گرما، نفس نفس می زنند. دسترسی سگها به سایه و روشی برای خنک شدن مثل استخر پر از آب یا یخ به عنوان راهی عالی برای سگهایتان برای لذت بردن از فضای باز در ماههای گرم است. در هوای گرم آنها را از نزدیک تحت نظر داشته باشید و اگر بیش از حد نفس نفس می زنند، آنها را به داخل بیاورید تا از گرمازدگی، استرس و کم آبی بدن جلوگیری کنید. .

یک منبع آب ثابت برای آنها فراهم کنید

کمبود آب بدن برای سگ ها، بسیار خطرناک است و می تواند به سرعت اتفاق بیفتد. اطمینان حاصل کنید که سگ شما به راحتی به آب تمیز و شیرین در طول روز، چه در خانه و چه در فضای باز دسترسی دارد. توجه داشته باشید اگر بیش از حد نفس نفس می زند، علاقه خود به غذا خوردن را از دست می دهند یا بینی او خشک است، حتماً به دامپزشک خود مراجعه کنید.

به پای آنها توجه کنید

پنجه سگ به گرما حساس است و می تواند هنگام راه رفتن روی سطوح گرم سوزانده شود. اگر نمی توانید دست و پای خود را برهنه بر روی زمین گرم قرار دهید ، سطح آن برای سگ شما نیز بسیار گرم است. در این موارد هنگام بیرون آوردن سگ خود، چمن، خاک یا مسیرهای سرپوشیده را انتخاب کنید.

هرگز سگ خود را در اتومبیل رها نکنید

دمای داخلی اتومبیل می تواند برای سگ شما خطرناک یا حتی کشنده باشد. هرگز آنها را بدون نظارت داخل خودرو رها نکنید، زیرا آنها به راحتی دچار گرمازدگی می شوند.

نگهداری سگ در خانه - نکات ضروری برای نگهداری سگ در خانه

رعایت ایمنی برای نگهداری از سگ

برچسب شناسه را همیشه همراه سگ خود نگه دارید

تا زمانی که از سگ جدا نشده اید، هرگز نمی دانید که چقدر یک برچسب شناسه مهم است. وقت بگذارید و همراه با قلاده، یک برچسب شناسه با شماره تلفن، نام سگ و شماره دامپزشک خود تهیه کنید. اطمینان حاصل کنید که این اطلاعات به روز هستند.

نگهداری سگ در خانه - نکات ضروری برای نگهداری سگ در خانه

سگ خود را در زمان حضور در جمع با قلاده نگه دارید

حتی مطیع ترین سگ نیز ممکن است در صورت مشاهده سگ، انسان یا حیوان دیگری فرار کند. مسئولیت پذیر باشید و سگ خود را در مکان های عمومی با قلاده نگه دارید تا سگ خود را گم نکنید یا دچار حوادث یا جراحاتی مانند نزاع سگ ها و سایر آسیب های جسمی نشوید.

قبل از امتحان غذاها یا داروهای جدید، با دامپزشک مشورت کنید

شما حیوان خانگی خود را بهتر می شناسید و می خواهید بهترین غذاها، مکمل ها و درمان های پزشکی لازم را به آنها بدهید. بهترین راه برای انجام این کار مشاوره با تیم دامپزشکی در مورد هر تغییری است که مایلید ایجاد کنید. به این ترتیب دامپزشک شما می تواند مطمئن شود که شما یک محصول و برنامه ایمن داشته اید. همچنین باید به تغییر در پرونده پزشکی حیوان خانگی خود در صورت بیماری یا آسیب دیدن سگ توجه داشته باشید، دامپزشک شما در مورد سلامتی و سبک زندگی حیوانات خانگی شما دقیق ترین اطلاعات به روز را دارد.

نگهداری سگ در خانه - نکات ضروری برای نگهداری سگ در خانه

از توله سگ خود به خوبی نگهداری کنید

مراقبت های بهداشتی با کیفیت از سگ، یکی از مهمترین زمینه ها برای دوست داشتن و حمایت از او در طول زندگی از توله سگ تا بزرگسالی است.

دسته بندی سگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت