ویژگی ها و خصوصیات نژاد برتر سگ

بازدید: 3,477 بازدید
انتخاب بهترین نژادهای سگ - ویژگی ها و خصوصیات نژاد برتر سگ

ویژگی ها و خصوصیات نژاد های برتر سگ در سال 1400

سگ‌ها در اشکال و اندازه‌های مختلف، از بولداگ گرفته تا شیتزو، با بیش از 200 نژاد که تنها توسط منابع معتبر به رسمیت شناخته شده‌، وجود دارن. مهمترین چیز در هنگام انتخاب سگ اینه که به سبک زندگی خودتون نگاهی معقول داشته باشین و تصمیم بگیرید که کدوم نژاد برای سرپرستی مناسب تره. مراکز سرپرستی و تحویل، پر از سگ هاییه که مردم اونها رو انتخاب کردن و بعداً متوجه شدن که مناسب سبک زندگی که دارن نیستن!

اهمیت انتخاب بهترین نژادهای سگ فقط در این خلاصه نمیشه؛ پس با ما همراه باشید تا با بهترین نژادهای سگ و خلق و خوی هر کدوم بیشتر آشنا بشید.

انتخاب بهترین نژادهای سگ که برای سبک زندگی شما مناسب باشه، بهترین راهکاره موجوده. در ابتدا سگ ها برای ایفای یک نقش خاص پرورش داده شدن. مثلاً نژادهایی خاص برای کار مداوم در تمام روز پرورش داده شدن. یکی از ویژگی های اونها اینه که سگ های فوق العاده باهوشی هستن که برای شاد و سلامت نگه داشتن اونها ، نیاز به تحریکات فیزیکی و ذهنی زیادی دارن.

اونها سگ های آرومی نیستن و برای سبک زندگی کسانی که روی مبل جمع میشن مناسب نیستن! و نیاز به تحرک و هیجان دارن. در مقابل سگ های دیگه ای هم هستن که برای زندگی به محیط آروم و آرامش بیشتر نیاز دارن. به صورت کلی لازمه شما با تمامی این نکات آشنا باشید تا انتخاب بهترین نژادهای سگ رو انجام بدید.

انتخاب بهترین نژادهای سگ - ویژگی ها و خصوصیات نژاد برتر سگ

طرز انتخاب بهترین نژاد سگ مناسب

انتخاب سگ عالی می تونه یک چالش سخت باشه، انتخاب بهترین نژادهای سگ تصمیمی مهمتر از آن چیزی که فکر می کنید، هست. فقط کافیه به انواع پناهگاه حیوانات برید تا تعداد بی‌شماری سگ‌های بی‌خانمان رو که به دلیل عدم تطابق با خانواده‌ها فرزندخوانده‌شان یا خانواده‌هایی که سطح مسئولیت مورد نیاز برای مراقبت از یک سگ رو پیش‌بینی نمی‌کردن ببینید.

برای جلوگیری از اضافه شدن به مشکل موجود در جامعه و حیوانات خانگی بی‌خانمان، به تصمیم خود برای پذیرش سگ فکر کنید و مطمئن بشید که سگ مناسبی رو برای خانواده خود انتخاب کردید. باید در تصمیم گیری برای به سرپرستی گرفتن یک سگ بطور دقیق و کامل مشورت کنید.

مراقبت از سگ نیازمند سرمایه گذاری قابل توجهی در بازه های زمانی طولانی مدته. پول و احساسات بخش مهمی از نیاز های یک سگ هست. قبل از اینکه تصمیم بگیرید یک سگ رو به سرپرستی قبول کنین، این سوالات را از خودتون بپرسید.

آیا برای سگ وقت دارم؟ آیا در منزلم فضای کافی برای سگ دارم؟ آیا می توانم از عهده مراقبت از اونها از جمله هزینه های دامپزشکی بر بیام؟ آیا برای آموزش اونها وقت دارم؟ آیا شما آماده هستید که این مسئولیت ها را برای کل زندگی سگ، که می تونه 10 تا 18 سال باشه، به عهده بگیرید؟ اگر پاسخ شما به همه این سوالات مثبته ، قدم بعدی اینه که تصمیم بگیرید کدام نوع سگ برای شما بهترین انتخابه. برای شروع، عواملی که باید در نظر گرفته بشه به طور اجمالی عبارتند از اندازه و جثه، پوشش و سطح فعالیت سگ.

انتخاب بهترین نژادهای سگ - ویژگی ها و خصوصیات نژاد برتر سگ

مسائل مربوط به اندازه و جثه سگ

آیا منزل شما برای داشتن یک سگ بزرگ مناسبه؟ سگ‌های بزرگ به فضای بیشتری نیاز دارن، بیشتر غذا می‌خورن و به آموزش های خاصی نیاز دارن. آیا یک گریت دین با جثه ای به اندازه یک اسب در اتاق دنج شما جا می شه؟ آیا می تونید یک دو رگه به ابعاد بزرگ، سنت برنارد- ماستیف رو تغذیه کنین؟

اینها مواردی هستند که باید هنگام تصمیم گیری در مورد انتخاب بهترین نژادهای سگ در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید، حتی سگ‌های بزرگ هم وقتی توله‌سگ‌های کوچکی هستن شرم و حیا خاصی دارن، اما برای مدت طولانی کوچک نمی‌ مونن.

زمانی که بهترین سایز سگ رو برای خانواده خودتون انتخاب کردید، در مورد نوع پوششی که ترجیح می دید، فکر کنید. این ممکنه مثل یک تصمیم آرایشی به نظر برسه، اما در واقع در مورد نظافت و نگهداری اونها ست. سگ های مو بلند برای جلوگیری از گره خوردن و تشک زدن باید مرتباً شانه زده بشن. برخی از نژادها مانند دو رگه بیشون و پودل نیاز به نظافت حرفه ای دارن.

شما باید از لوازم نگهداری سگ استفاده کنید تا همیشه بتوانید با خیال راحت سگ خود را نگهداری کنید. در غیر این صورت هر دو طرف اذیت میشوند.

آیا حاضرید این کار رو انجام بدید؟ یا سگی با موهای کوتاه و نگهداری کمتر برای شما بهتره؟ به خاطر داشته باشین که نظافت فقط شامل برس زدن مو نمی شه. بسیاری از سگ ها به تمیز کردن منظم گوش و پوست نیاز دارن. به عنوان مثال، نژادهای خاصی مانند باست هاند و کوکر اسپانیل مستعد ابتلا به عفونت گوش هستن و از تمیز کردن منظم گوش لذت می برن.

نژادهایی با چین های پوستی برجسته مانند بولداگ و شار پیس نیز برای جلوگیری از عفونت های پوستی نیاز به تمیز کردن چین های صورت دارن. اگه نمی تونید تصور کنید که باید گوش یا چین های صورت سگ خود رو تمیز کنید، یکی از این نژادها ممکنه سگ مناسبی برای شما نباشه.

در نهایت، شما باید در مورد سطح فعالیت یک نژاد و تطبیق اون با سطح فعالیت خود فکر کنید. آیا شما معمولاً فعالیت خاصی ندارین؟ یا یک دونده ماراتن و ورزشکار حرفه ای ؟ در کل باید سگی رو انتخاب کنید که با سطح فعالیت شما مطابقت داشته باشه. سگ های با انرژی بالا هستن که نه تنها عاشق دویدن هستند، بلکه برای سوزاندن انرژی به ورزش منظم نیز نیاز دارن.

اونها در خانواده هایی با سبک زندگی فعال بهترین عملکرد خودشون رو دارن. از طرفی بولداگ ها و سایر نژادهای براکیسفالیک (به معنی سگ هایی با پوزه کوتاه) قادر به ورزش بیش از حد نیستن و تحمل گرما رو ندارن.

بنابراین اگه می خواید یک سگ دوست داشتنی و عاشق دویدن یا پیاده روی با شما باشه، بولداگ بهترین سگ برای شما نیست. بولداگ ها سگ های کم تحرکی هستند که فقط دوست دارن با خانواده بنشینن. اگر سگ فعالی رو انتخاب می کنید و زمان لازم برای ورزش کردن ندارید، به دنبال دردسر اضافه و آزار این حیوانات نباشید.

برای انتخاب بهترین نژادهای سگ وقت بگذارید و از تصمیمات عجولانه اجتناب کنین. مطمئن بشید که وظایف خود رو انجام می‌دید تا بدونید چه نوع سگی برای آمدن به خانه شما مناسب تره. اگر سؤال یا نگرانی دارید، همیشه باید به دامپزشکی  مراجعه کنید یا با اون تماس بگیرید اونها بهترین منبع شما برای اطمینان از سلامت و رفاه حیوانات خانگی شما هستند.

انتخاب بهترین نژادهای سگ - ویژگی ها و خصوصیات نژاد برتر سگ

سگ شیتزو

سگ شیر، ترجمه چینی شیتزو میتونه باشه. همچنین به دلیل فرم صورتش که شبیه گل داوودی هست  با عنوان “سگ صورت داوودی” هم معرفی میشه. بسیاری بر این باور بودن که شیتزو از زادگاهی در تبت سرچشمه گرفته. این سگ ها به عنوان هدیه به امپراتوران چین داده می شدن.

اونها توسط لاماهای بزرگ به عنوان ادای احترام به دربار امپراتوری چین داده می شدن. زیر دست های ملکه دواگر سیکسی بودن که شروع به فروش برخی از سگ‌های قصر، به چینی‌های ثروتمند و مردم کشورهای دیگر کردن. اونها بر این باور بودن که برای جلوگیری از خروج سگ ها از کاخ امپراتوری، باید این سگ ها رو با شیشه های شکسته محصور کرد.

به دلیل وجود شیشه های شکسته، این سگ ها قبل از رسیدن به مقصد تلف می شدن. مرگ ملکه سیکسی در سال 1908 به دوران حضور شیتزو ها پایان داده شد. اما برخی افراد خاص همچنان مشغول پرورش سگ شیتزو بودن. این نژاد دوست داشتنی و اصیل چهارده گونه مختلف داره که از محبوبیت فوق العاده بالایی برخوردار است. شیتزو ها یکی از دوست داشتنی ترین سگ ها بین افراد هستن که زمان انتخاب بهترین نژادهای سگ میتونید بهش فکر کنید.

انتخاب بهترین نژادهای سگ - ویژگی ها و خصوصیات نژاد برتر سگ

سگ ژرمن شپرد

بسیاری از مطالعات که در مورد پرخاشگری سگ ها صورت گرفته، بیان کردن که ژرمن شپردها برای پرخاشگری نسبت به سگ های دیگر امتیاز بالاتری از میانگین کلی دارن. اجتماعی شدن به عنوان یک توله سگ بهترین راه برای اطمینان از آموزش پذیری در بلوغ  ژرمن شپرد به شمار میاد.

ژرمن شپردها به داشتن هوش، آموزش پذیر بودن، هوشیار بودن و وفاداری معروف هستن. اما، بدون آموزش و اجتماعی شدن مناسب، این نژاد می تونه گرایش های حفاظت از قلمرو و نگهبانی را نشون بده. بنابراین، اونها می تونن مراقب غریبه ها و حیوانات ناآشنا، یا هرکسی که خارج از خانواده خود در خانه بیاد باشن.

این بدان معنا نیست که ژرمن شپرد نمی تونه با سگ های دیگه یا افراد دیگه کنار بیاد. در واقع، یک ژرمن شپرد می تونه بسیار دوستانه و اجتماعی باشه. اما خوب از لحظه ای که توله سگ خود رو به خانه می آورید اجتماعی شدن و آموزش دادن خیلی مهمه. اگر یک توله سگ جدید رو به خانه می آورید تا ژرمن شپرد خود را در خانه ملاقات کنه، مهمه که این دو سگ رو به آرامی معرفی کنین. انتخاب بهترین نژادهای سگ به شناخت دقیق نژادها وابستست.

مطالعات نشون داده که ژرمن شپرد های آلمانی با سگ های دیگه خوب هستن.آیا تاریخچه ژرمن شپرد در طول تاریخ خوبه؟ این نژاد دارای تاریخچه غنی هست که در آلمان شروع شده.

خالق آنها، مکس فون استفانیتز، آنها رو در تلاش برای ایجاد سگ گله نهایی پرورش داد. هدف اولیه اونها از گله داری و نگهبانی از دام ها به آرامی به نقش کاری به عنوان یک سگ پلیس و نظامی تبدیل شد.

انتخاب بهترین نژادهای سگ - ویژگی ها و خصوصیات نژاد برتر سگ

سگ تریر

تریرها گروه و نوع خاصی از سگ هستن که در اصل برای حفاری و شکار شکارهایی مانند روباه، گورکن و موش  پرورش داده شدن. نام آنها از کلمه لاتین “terra” و به معنای “زمین”  الهام گرفته شده . گرچه برخی از مردم به شوخی می گویند که کلمه تریر در واقع از کلمه وحشت گرفته شده است! ولی این باور ریشه منطقی نداره.

در گروه تریر نژادها اندازه ها و شکل های زیادی وجود داره، اما یک چیز وجود داره که شخصیت پر جنب و جوش، شیطنت و طبیعت پرانرژی اونهاست. تریرها بسیار باهوش و قابل آموزش هستن. برای افرادی که صبور و دارای حس شوخ طبعی هستن این نژاد بسیار مناسبه.

انتخاب بهترین نژادهای سگ - ویژگی ها و خصوصیات نژاد برتر سگ

سگ هاسکی

نژاد سگ هاسکی سیبری دارای پوششی زیبا و ضخیمه که در رنگ ها و گونه های زیادی وجود داره. چشمان آبی یا چند رنگ و فرمهای صورت خیره کننده نژاد اونها رو به یکی از جذاب ترین سگ ها تبدیل کرده..

از جذابیت هاسکی ها به راحتی می توان فهمید که چرا بسیاری به سمت این نژاد گرگ گونه سیبری ها کشیده می شن، اما مراقب باشید زیرا این سگ ورزشکار و باهوش می تونه به طور مستقل عمل کنه و سرپرستی رو که برای اولین بار در کنارش زندگی می کنه  به چالش بکشه. هاسکی ها همچنین قلاده “H” را در هودینی قرار میدن و برای جلوگیری از فرار، به حیاطی با حصار بلند نیاز دارن که تا انتها به داخل زمین میره.

شما باید با هاسکی خود تمرینات زیادی انجام بدید. این کار، خستگی و رفتارهای ناخواسته مانند تلاش اونا رو برای فرارکاهش میده.مهمه که به یاد داشته باشید  سگ ها از هر نژادی که باشن ممکنه در طول زندگی خود از مشکلات سلامتی رنج ببرن. یک طرح بیمه خوب برای حیوانات خونگی می تونه به شما کمک کنه تا برای مراقبت از سگ خودتون در هر سنی آماده بشید. فراموش نکنید که زمان “انتخاب بهترین نژادهای سگ” به خلق و خوی حیوان باید توجه کنید.

انتخاب بهترین نژادهای سگ - ویژگی ها و خصوصیات نژاد برتر سگ

سگ پامرانین

سگ پامرانین یک سگ “فانتزی” واقعی ، با قد ایده آل 8 تا 11 اینچ و وزن تنها سه تا هفت پوند (یک تا سه کیلوگرم). اونها اغلب در سن 7 تا 10 ماهگی در اندازه بالغ خودشون هستند. پامرانیان ها به راحتی با بدن کرکی مجلل و صورت روباهی با گوش های هوشیار و تیزشان تشخیص داده می شن. شکل بدن نسبتاً مربعی دارن و دم کرکی به سمت بالا و روی پشت خم می شه.

موی ضخیم دور گردن تصویر سگی رو کامل می کنه که می تونه برف های مناطق سردسیر رو تحمل کنه. سر تا حدودی گرد با پوزه ای مشخص و زیبا است. پامرانیان ها دارای مجموعه ای از رنگ های شگفت انگیز هستن. رنگ قرمز پر رنگ معمولاً با این نژاد مرتبطه ، اما همه چیز از سیاه تا سفید گرفته تا حتی شکلاتی در گونه های این سگ زیبا وجود داره!

شخصیت پامرانیان ها عموماً اونها رو در مجموعه سگ های کوچک خوش ذوق و دوست داشتنی جا داده. به نظر نمی رسه اونها متوجه باشن که جثه کوچکی دارن و گهگاه با سگ های بزرگ برخورد می کنن یا حداقل به صورت لفظی آنها رو تهدید می کنن! بامزه نیست ؟؟!

اینها سگهای کوچک فعالی هستن که نیاز به ورزش روزانه دارن، حتی اگر فقط یک پیاده روی در اطراف پارک یا در محله باشه. اونها کاملاً باهوش هستن و علیرغم یک رگه مستقل کوچک، در مسابقات اطاعت ، خوب عمل می کنن. با افزایش سن، بیشتر به سگ های یکجا نشین تبدیل می شن. شناخت و انتخاب بهترین نژادهای سگ باعث میشه تا شما بتونید به راحتی اقدام به خرید کنید.

پامرانیان ها اغلب سگ های هوشیار و هشدار دهنده خوبی هستن و می تونن مستعد صدا کردن بیش از حد باشن. با بچه ها خوب رفتار می کنن، اما باید به بچه ها گفت که این سگ ها کوچک هستن و به اندازه نژادهای بزرگتر قوی نیستن.

انتخاب بهترین نژادهای سگ - ویژگی ها و خصوصیات نژاد برتر سگ

سگ اشپیتز ژاپنی

اشپیتز ژاپنی کمتر شناخته شده، یک پسر عموی کوچکتر معروف دارد – پامرانین. اشپیتز ژاپنی نیز مانند پامرانین دارای پوششی سبک و کرکیست که از بدن سبک وزن خود متمایزه. با این حال، در حالی که پامرانین در رنگ های متنوعی عرضه می شه، اسپیتز ژاپنی فقط سفیده. در زمان انتخاب بهترین نژادهای سگ قطعا این نژاد توجه شما رو به خودش جلب میکنه.

نژاد ژاپنی دارای گوش‌های خاردار ایستادست که به شکل مثلث و یک پوزه نوک تیزه. چیزی که در مورد این نژاد چشمگیرتره چشمان عمیق، تیره و رسا اونه. دم پشمالوی بلند سگ معمولاً به سمت بالا و روی بدنش جمع می شه تا ظاهری دقیق به این نژاد بده.

انتخاب بهترین نژادهای سگ - ویژگی ها و خصوصیات نژاد برتر سگ

سگ روتوایلر

این نژاد دارای هوش بالا و خلق و خوی خوبه. به عنوان یک سگ نگهبان، سگ نجات کوه، پلیس مورد استفاده قرار می گیره  به دنبال اینه که کمک کنه. سگ به رفتار محبت آمیز و محکم پاسخ می ده و نباید غیر اصولی در زنجیر یا در لانه برای مدت طولانی نگهداری بشه.

مشخصات:

  • خلق و خوی خوب
  • سگ همراه یا نگهبان خوبی در خانه می شه
  • سگ کاری و قابل اعتماد
  • در تست های اطاعت خوب عمل می کنه
  • سگ سرسختیه و می توانه هر آب و هوایی را تحمل کنه

انتخاب بهترین نژادهای سگ - ویژگی ها و خصوصیات نژاد برتر سگ

سگ پیکینیز

سگ های پیکینیز برای قرن ها پرورش داده می شدن تا همراهان خوبی برای خانواده امپراتوری چین باشن. امروزه اونها هنوز هم همراهان عزیز خانواده هستند و رفتار با وقار و مهربانی رو از خودشون نشون میدن که به هر کسی که می بینند سلام می کنن !

سگ سازگاری هستن که می تونن تقریباً با هر کسی از جمله ساکنان آپارتمان و سرپرستان بی تجربه در اصول نگهداری حیوان خانگی زندگی کنن. با این حال، آنها تمایل به سر و صدا کردن دارن، که ممکنه همسایه ها خیلی از آن هیجان زده نباشن. همچنین تمایل دارن به یک مراقب انسانی بچسبن. پس اگه چنین شرایطی رو دارید زمان انتخاب بهترین نژادهای سگ به خرید این نوع سگ فکر کنید.

انتخاب بهترین نژادهای سگ - ویژگی ها و خصوصیات نژاد برتر سگ

سگ گلدن رتریور

گلدن رتریورها با یک پوشش بلوند زیبا و شخصیت توله‌سگی که می‌تونن تا سنین بالا دوام بیارن، زندگی شما را روشن می‌کنن. شخصیت آفتابی و بازیگوش گلدن رو در همه جا می تونید ببینید.

انتخاب بهترین نژادهای سگ - ویژگی ها و خصوصیات نژاد برتر سگ

سگ سرابی

سرابی ایرانی یا ماستیف ایرانی از نژاد سگ نگهبان و محافظه که منشأ اون در شمال ایران (سراب اردبیل) هست. گفته می شه که از سگ های بزرگ آشوری یا سگ های جنگی ایران باستان تکامل یافته. سگ پرشین سرابی جسه بزرگ و استخوان های سنگینی داره و سر اون بسیار بزرگه. پوزه فوق العاده زیبا و لب‌های بالایی آویزان هستن. چشم ها بادامی شکل با رنگ زرد تیره و پاهای  استخوانی سنگین دارن. همچنین دم کلفت آن بلند و داسی شکله.

انتخاب بهترین نژادهای سگ - ویژگی ها و خصوصیات نژاد برتر سگ

سگ دوبرمن پینچر

این توله سگ با پوشش براق، هیکل ورزشی و ظاهر سلطنتی خودش مانند یک اشراف زاده به نظر می رسه. اونها سگ های بسیار پرانرژی و باهوشی هستن که در کارهای پلیسی و نظامی، ورزش سگ ها و به عنوان نگهبان و همراه خانواده عملکرد خوبی دارن.

انتخاب بهترین نژادهای سگ - ویژگی ها و خصوصیات نژاد برتر سگ

سگ ساموید

نژاد سگ ساموید که در اصل برای شکار، حمل سورتمه و نگهداری گله گوزن شمالی پرورش یافته، همراهی ارزشمند برای مردم سامویدی شمال غربی سیبری بوده. از جمله وظایف این نژاد: پیاده روی، ردیابی و گرم کردن صاحبان با خوابیدن روی آنها در شب. اونها سگ های خانواده دوست، ملایم و فداکار هستن و تقریباً به همه افراد محبت می کنن.

انتخاب بهترین نژادهای سگ - ویژگی ها و خصوصیات نژاد برتر سگ

سگ مالتیز

نژاد سگ ملایم و بی باک، مالتیز به عنوان یک دوست با هم هرفتار خوبی داره. پوشش سفید پر زرق و برقش ظاهری از اشراف مغرور به اونها میده، اما ظاهر می تونه فریبنده باشه. در عین حال بسیار خوب و ملایم هستن.

انتخاب بهترین نژادهای سگ - ویژگی ها و خصوصیات نژاد برتر سگ

سگ پیت بول

پیت بول آمریکایی یک نژاد سگ همراه و خانوادگیه. این نژاد که در اصل برای گاوهای نر پرورش داده شد، به سگ های مزرعه ای همه جانبه تبدیل شدن و بعداً به خونه نقل مکان کرد تا به “سگ دایه” تبدیل بشه، زیرا اونها با کودکان بسیار مهربان هستن. سگ پیت بول یکی از بهترین نژادها زمان انتخاب بهترین نژادهای سگ میتونه باشه.

انتخاب بهترین نژادهای سگ - ویژگی ها و خصوصیات نژاد برتر سگ

سگ پاگ

پاگ اغلب به عنوان سگ های علاقمند به حضور در یک فضای کوچک توصیف می شه. این سگ های محکم و جمع و جور بخشی از گروه سگ های فانتزی هستن و به دلیل داشتن حس شوخ طبعی و علاقه به خودنمایی به عنوان دلقک های دنیای سگ ها شناخته می شن.

انتخاب بهترین نژادهای سگ - ویژگی ها و خصوصیات نژاد برتر سگ

سگ چاوچاو

نژاد سگ چاو چاو با ظاهر متمایز و زیبا ، دارای روحیه مستقل و مغروره که برخی آنها رو گربه مانند توصیف می کنن. اونها می توانن گوشه گیر و ساکت باشن، پس اگر به دنبال یک دوست باحال و آروم هستید، این نژاد احتمالاً انتخاب بهترین نژادهای سگ برای شماست. سگ چاو چاو کاملاً به غریبه ها مشکوکه. اونها می تونن یک همراه شدیدا وفادار باشن.

انتخاب بهترین نژادهای سگ - ویژگی ها و خصوصیات نژاد برتر سگ

سگ شیواوا

از جذابیت های نژاد سگ شیواوا می توان به جثه کوچک، شخصیت بزرگ و تنوع در انواع و رنگ های اون اشاره کرد. به طور کامل قادر به رقابت در ورزش های سگ مانند چابکی و اطاعت هستن و بخاطر فرمانبرداری که دارن جزو ده نگهبان برتر توصیه شده توسط کارشناسان در زمان انتخاب بهترین نژادهای سگ به شمار میان.

انتخاب بهترین نژادهای سگ - ویژگی ها و خصوصیات نژاد برتر سگ

سگ بولداگ

بولداگ در ابتدا برای چراندن گاو و هدایت آن به بازار و رقابت در یک ورزش خونین به نام بولداگ استفاده می شد. امروز، اونها همراهان مهربانی هستن که بچه ها رو دوست دارن. این نژاد که گاهی بولداگ بریتانیایی نیز نامیده می شه، منشأ اون در انگلستانه و گذشته ای خونین داره که نشات گرفته از ماستیف های جنگیست که توسط رومی ها به جزایر بریتانیا آورده شده بود و در حمله های خونینی به نام بولبایتینگ استفاده می شد.

اما امروزه بولداگ از نظر ظاهری فقط کمی به اجداد خودش شباهت داره. و تمام وحشیگری که او در قلم های بولبایت نشان داد برای همیشه از وجودش ازبین رفت.. بولداگ ها هرگز با سایر نژادهای سگ اشتباه نمیشن. اونها سگ هایی با جثه متوسط با بدنی ضخیم هستن. سر پوزه کوتاه آنها حجیم و مربع شکله. شانه ها و سینه های پهن، با اندام های ضخیم و محکم دارن.

در این مطلب نحوه ی انتخاب بهترین نژادهای سگ رو به همراه معرفی انواع نژادها بررسی کردیم تا بتونید به راحتی به نتیجه برسید.با در نظر گرفتن تمامی این نکات حتماً قبل از اینکه سرپرستی این موجودات زیبا رو به عهده بگیرید اطلاعات گفته شده رو مطالعه کنید و با افراد متخصص مشورت کنید. فراموش نکنید صاحب سگ از هر نژادی که باشید، پتیشا انواع تجهیزات مرتبط رو در اختیار شما قرار میده تا زندگی مناسبی برای حیوان خانگیتون فراهم کنید. شما میتوانید بهترین غذای سگ رو از پت شاپ پتیشا خریداری کنید.

دسته بندی سگ نگهداری از حیوانات
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت